Punkt pralniczy - biznes dla oszczędnych

Myśląc o otworzeniu pralni chemicznej jednym z czynników, dlatego z tego pomysłu rezygnujemy są ogromne koszty przedsięwzięcia. Koszt uruchomienia pralni chemicznej to wydatek rzędu 300 000 złotych nie wliczając w to czynszu za lokal oraz pracowników. Aby działać w tej branży, ale zaoszczędzić nieco pieniędzy można zdecydować się na otworzenie punktu pralniczego. Czym są punkty pralnicze? To niewielkie lokale, gdzie klient zostawia ubrania, by po 2-3 dniach odebrać je niemal jak nowe.

Punkt pralniczy nie musi być duży. Wystarczy zaledwie 10-15 metrów kwadratowych powierzchni. Koszt wykończenia lokalu będzie wynosił do 40 tysięcy złotych, a jego wyposażenie nie pochłonie więcej, niż 15 000 złotych. Potrzebne będą wieszaki, duża lada do rozkładania ubrań oraz oczywiście kasa fiskalna. Świetnie sprawdzi się kasa gastronomiczna, która drukuje po dwa paragony. Istotna jest estetyka wnętrza. Lokal musi się prezentować schludnie i bardzo czysto. Klienci są wzrokowcami, dlatego nie zostawią swoich ubrań w miejscu, które brzydko pachnie lub wygląda mało estetycznie.

 

Gdzie otworzyć punkt pralniczy?

Dobrą lokalizacją będą centra handlowe z biurowcami oraz osiedla mieszkaniowe. Innymi słowy - wszędzie tam, gdzie otworzenie pralni chemicznej jest niemożliwe będzie miejsce dla punktu pralniczego. Aby zbliżyć się do klientów można zainwestować pieniądze w samochód. Mając na uwadze fakt, że ludzie robią się coraz bardziej wygodni - sam dojazd do klienta po odbiór odzieży będzie dobrą formą reklamy. Przed rozpoczęciem działalności należy "dogadać" się z pralnią chemiczną, która na zasadzie umowy będzie przyjmować nasze zlecenia. Punkty pralnicze oferują wykonanie usługi w ciągu 72 godzin, dlatego są tańsze od pralni chemicznych. Należy o tym pamiętać.

Zarobkiem dla punktu pralniczego jest prowizja, którą udziela pralnia chemiczna. Zazwyczaj jest to od 20 do 35 procent od każdej sztuki dostarczonej garderoby. Punkt pralniczy to bardzo dobry pomysł na biznes. Nie wymaga specjalistycznej wiedzy, a jedynie szkoleń z zakresu symboli znajdujących się na metkach. Inwestycja również nie jest ogromna, dlatego mając 50 000 złotych warto zainteresować się takim przedsiębiorstwem

Zobacz również